BİZİ TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

                
 20.06.2019 YOZGAT'IN ve YOZGATLININ GAZETESİ SIK KULLANILANLARA EKLE  
 
 
Arama
 
Google
 
Şu anda
:
349
Dün
:
4633
Toplam
:
16691206
Gündem Osman Hakan KİRACI
AK PARTİ İÇİN ZOR BİR SEÇİM
   Söylesem tesiri yok/ Sussam gönül razı değil/ Fuzuli       ohakankiraci@hotmail.com
Yozgat, bugünlerde artık seçim atmosferine girdi sayılır.
Mahallelerde, beldelerde, ilçelerde ve en önemlisi de Yozgat kent merkezinde 31 mart 2019 seçimlerindeki, mevcut adayların konumları ve tahminlere dayalı olası seçim sonuçları tartışılıyor. Yozgat’ın kent merkezi, daha önceki yerel seçimlerle kıyaslandığında bu kez farklı bir yerel seçim döneminden geçtiği gözlemleniyor.

ADAY KITLIĞI “HAYRA ALAMET” BİR DURUM DEĞİL
Evet… Gerçekten farklı bir seçim dönemini geçiriyoruz.
Çünkü eskiden Yozgat’ta genel ve yerel seçimler öncesinde partilerde aday enflasyonu yaşanırdı.
Ama 31 Mart seçimi öncesinde başkanlık kulvarında kelimenin tam anlamıyla bir “aday kıtlığı” yaşanıyor.
88 800 kişinin yaşadığı bu şehirde Belediyeyi yönetmeye talip olan insan sayısının azlığı oldukça dikkat çekici…
Yozgat kent merkezinde, 2019’a geldiğimizde artık politikacılar ve kenti yönetmeyi akıllarından geçiren insanlar, Belediye başkanlığı adaylığına her nedense itibar etmiyorlar.
Belediye başkanlığı yarışı için Ak Partiye 6, MHP’ye de sadece 2 aday adayı başvururken; Yozgat’ta Millet ittifakını oluşturan CHP, İYİ ve SAADET partileri ise aday bulmakta zorlanıyorlar.
Muhalefet cephesindeki partilere; “Niye adayınızı açıklamıyorsunuz?” dendiğinde “Dr. Kazım Arslan’dan cevap bekliyoruz” gerekçesine sığınıyorlar.
Aslında Yozgat kent merkezinde başkanlık yarışındaki aday kıtlığının neden ve nedenlerini araştırmak ve analiz etmek gerekiyor.
Aday kıtlığı sorunu Yozgat siyasetinin geleceği açısından bence “hayra alamet” bir durum değildir.
**

DR. ARSLAN ADAY OLAMAZ!
Bilindiği üzere, Ak Partinin ve MHP’nin başkan adayları belli… Bağımsız adayımızın adı ise önceden bilinmekte...
Yozgat’ta seçmen tabanındaki potansiyelinin son günlerde sıklıkla düzenlenen telefon anketleriyle ölçümlendiği “Dr. Kazım Arslan’ın İyi veya Saadet Partisinden mi, millet ittifakından mı, yoksa bağımsız aday mı olacağı” sorusunun cevabı merak edilerek tartışılıyor.
Kamuoyunun beklentisi Arslan’ın “aday olacağı” yönünde.
Bana da okurlarım sıkça “Mevcut başkan Dr.Arslan tekrar aday olur mu?” diye soruyorlar.
Yozgat’ta 5 yıl İktidar Partisinin rozetini taşıyarak Belediye Başkanlığı yapan birinin aday gösterilmeyince karşı ittifaka veya başka bir partiye geçip tekrar aday olması bugünkü koşullarda öncelikle bir “cesaret” mes’elesidir
Eğer aday olur da; Ak Parti’ye seçim kaybettirirse bunun bedelini ödeyebilme cesaretini kendinde bulabileceğini zannetmiyorum.
Daha da net bir ifadeyle Dr. Arslan’ın aday olabileceğine ihtimal vermiyorum.
Ama kamuoyu anketleri beklentilerinin üzerinde çıkarsa AK Parti genel merkez sorumlularına karşı gücünü göstermek ve Ak Partiye de bir son dakika golü atmak için 19 Şubata doğru “belki”… Evet “belki” aday olabilir.
**

KORKMAZ EN ÇOK PROJESİ OLAN ADAY
Dr. Arslan’ın muhtemelen aday olamayacağını varsaydığımıza göre, Yozgat’ta başkanlık yarışında geriye 4 aday kalıyor.
Ak Parti’den Köse ile MHP’den Erdemir’in yanı sıra Akademisyen Abdullah Doğan ile Bağımsız adayımız Bekir Korkmaz da 31 Mart başkanlık seçiminde oldukça iddialılar…
Dr. Arslan aday olmazsa Abdullah Doğan’ın, ya MİLLET ittifakının veya İYİ, SAADET ve DP’nin ortak adayı olacağı söyleniyor.
Görüşmelerden olumlu sonuç çıkmaz ve millet ittifakı oluşmazsa; CHP seçime kendi adayı ile Bağımsız aday Bekir Korkmaz da “Plaka 66-çözüm 66” sloganı ile yani “66 projesi”yle başkanlık seçiminde yarışacak.
**

MERKEZİN GEÇERLİ OY SAYISI 48 BİN
24 Haziran seçim sonuçlarına göre, Yozgat kent merkezinde geçerli oy sayısı 48 bin dolayında…
31 Mart seçimlerinde hangi parti veya hangi aday bu oyun ne kadarını paylaşırlar onu bilemeyiz ama geçen seçimde kent merkezinde kullanılan oyların partilere dağılımını hatırlamakta yarar var.
Partilerin 24 Haziranda şehir merkezinde edindikleri geçerli oy dağılımı aynen şöyle:
Ak Parti 23 055, MHP 14 427, CHP 5 142, İYİ parti 3 643, SP 631, HDP 275, Hüdapar 52, Vatan Partisi 50 ( Millet ittifakının 24 Hazirandaki oy toplamı ise 9 416)
Şimdi diyeceksiniz ki; 31 Martta oy dağılımı nasıl olabilir?
Bunu şimdiden hem de rakamsal olarak tahmin etmek mümkün değil.
Tahmin edebilmek için kâhin olmak gerekir.
Ama sağlıklı bir değerlendirme yapabilmek için de; 31 Martta seçim sonuçlarını etkileyecek bazı realiteleri göz ardı etmememiz lazımdır.
24 Haziran seçimlerinin ardından ülkemizde meydana gelen ve seçmenleri derinden sarsan devalüasyon, enflasyon ve bunlara bağlı doğal sonuçları itibariyle piyasaları alt üst eden ekonomik krizin, Ak partinin oylarını düşürdüğü kamuoyu anketleriyle ortaya çıkmış bulunmakta..

YARIŞ “KÖSE İLE ERDEMİR” ARASINDA GEÇECEK GİBİ
Eğer Ak Parti iktidarı 31 Mart’a kadar ekonomik krizin yol açtığı sorunları kısmen de olsa çözümleyemezse ülke genelinde olduğu gibi, Yozgat’ta da oy kaybı yaşayacak demektir. Seçime bu açıdan baktığımızda Ak Parti, Yozgat’ta en iyimser tahminle % 10-15 dolayında oy kaybedecek gibi gözüküyor.
Hatırlayacağınız gibi, 2014 seçimlerinde; Ak Parti rakibi MHP’ye büyük fark atmıştı. Çünkü bugünkü gibi ekonomik yönden sıkınıtılı bir ortam o dönemde yoktu ve MHP’nin o günkü adayı da seçmenin ifadesine göre, “çıtası düşük” bir adaydı.
Ya şimdi?
MHP 2019 yerel seçimine merkezde yine vatandaşın deyimine göre, hem “çıtası yüksek”, hem de Yozgat politikasını bilen Belediyecilik deneyimine sahip profesyonel bir siyasetçi ile giriyor. Eğer, Erdemir Ak partinin kaybedeceği oyların bir bölümü ile birlikte CHP ve İYİ Parti’nin oylarının yarısını partisine çekebilirse; 31 Mart Pazar günü Ak Parti ile kafa kafaya mücadele eder. Şayet Millet ittifakının oylarının yarısından fazlasını alacak olursa da seçimi kazanabilir.
İşte, bu nedenle Ak Partinin 31 Martta seçimlerinde işi hayli zor. Ak parti, önceki yerel seçimlerde Yozgat’ın merkez, ilçe ve beldelerinde kolayca elde ettiği başarıları aynı rahatlıkla kazanabileceği rehavetine kapılırsa; seçimi kazanma şansını zorlaştırır.Ve bu arada iktidar 31 Mart’a kadar ülke ekonomisini de kısmen rahatlatırsa oy kayıplarını telafi edebilir.
Ak Partinin özellikle merkezde Belediye seçimlerini kazanabilmesi için iktidarın mütevazi ve çalışkan Başkan adayı Celal Köse ile parti kurmaylarının kentteki Yozgat seçmenini umutlandıracak, Ak Parti milletvekillerinin de topyekûn Yozgat halkını heyecanlandıracak türden Yozgat’ın kaderini değiştirecek birbirinden önemli ve yeni projeleri kamuoyunun önüne koymaları gerekir.
Yozgat’ın bundan sonrasında iktidar nimetlerinden yeterince yararlandırılacağı vaadi, iktidarın 31 Mart seçiminin gündemini oluşturmalıdır.
**
Bu arada Akademisyen aday Abdullah Doğan ile Bağımsız aday Bekir Korkmaz’ı unuttuğumu sanmayın…
Nereden ve hangi partiden aday olacağı henüz netlik kazanamayan Abdullah hoca ile bağımsız aday Bekir Korkmaz’ın 31 Martta elde edecekleri oylar elbette ki seçimin sonucunu etkileyecektir.
Abdullah Doğan, adaylığını henüz ilan edemediği için projelerini bilmiyoruz. Ama Abdullah Doğan ve de Bekir Korkmaz’ın seçim kampanyası sürecinde açıklayacağı “66 projesi” Yozgat siyaset kamuoyunda muhtemelen ilgi uyandıracak ve etkileri ise mutlaka sandığa yansıyacaktır.
**

ARSLAN ADAY
OLAMAZ AMA…

Ya Dr. Kazım Arslan?
Dediğim gibi; muhtemelen aday olamaz ama…
Önümüzdeki günlerde aday olabilecek gücü ve cesareti kendinde bulabilir ve aday olursa...
Onu da o günün konjonktürüne bakarak yorumlarız.

01.01.2018

Sosyal  Medyada  Paylaş

     
YAZARIN DİĞER YAZILARI
OKUR YORUMLARI
Kandil dibine yeterince ışık vermiyor
Osman bey ve sevgili okurlar Yeni yılın ilk günlerinden herkese MERHABA,
Osman bey, yıllardır Ankara'da yaşayan ve zaman, zamanda Yozgat'a giden 50 yaşında bir Türk vatandaşı olarak söylemek istiyorumki,Yozgat artık bence VİLAYET konumundan çıkmış,çıkartılmış. Yozgat adeta 1950'li yılların gelişmekte olan kasabalarını andırıyor.Özellikle son 13 yılda Yozgat'ı bu hale getirenler utanacağı yerde, birde insanlarla dalga geçer gibi vilayetin ismini değiştirmekle, eski ihtişamlı günlere dönüleceği olgusunu milletin kafasında uyandırmaya çalışıyorlar.Önemli olan vilayetin ismini değiştirmek değil,önemli olan, vilayetten göçü engellemeye yönelik tedbirleri alıp,bunları hayata uygulamaktır.
Unumuz var,şekerimiz var,yağımız var.Fakat Ustalarımız olmadığı için maalesef helva yapamıyoruz.İnsanımızı helva yapamadığımız için doyuramıyoruz,göç ediyoruz, devamlı küçülüyoruz.Üstelik bu çağda diğer vilayetler ellerindeki malzemelerle her tadta değişik helvalar üretirken, biz malum birileri tarafından helvasız bırakıldık.Bizi helvasız bırakanlar ALLAH'ından bulsunlar.Selamlar,saygılar
süleyman erdem -- 06.01.2015 10:11
Kandil dibine yeterince ışık vermiyor
sayın o.hakan kıracı bey
sizde olmasanız Yozgat ın gerçeklerini hatırlamayacız
çünkı yozgatı temsileden insanları özellikleri olduğu için değil az talapleri olduğu için yetkili makamlara getiriyorlar onun için degişen bir şey yok bu gidişle böyle devam edeceğe benziyor.
tüm okurların yeni yılını kutlar sağlık mutluluk temennisiyle selamlar.
hasan baycan -- 03.01.2015 14:12
ÇOK ÖNEMLİ SORUN BUNLAR
Sayın Kiracı; Çok önemli sorunlar bunlar makalenizi yayımlandığı günden beri tekrar tekrar okuyorum. Daha önce de Yozgat’ın can alıcı sorunlarını köşenizde dile getirdiniz. Ben, her yıl birkaç kere canım çeker dedelerimden miras bu şehre gelirim. Büyük bir özlemle ve heyecanla geldiğim Yozgat’tan hüsranla ve içim burkularak ayrılırım. Ele aldığınız ve zaman zaman çözümünü de anlattığınız bu sorunlarla ilgili hiçbir gelişme görmedim. Çünkü her daim rahmetle andığımız değerli Abbas Sayar ağabeyimizin dediği gibi bu şehirde eski Yozgatlı kalmamış. Eski Yozgatlı kalmayınca da ne hatır gönül ne sevgi saygı kalmış. Yozgatlı, birbirine hasetle bakmakta, birbirinin dedikodusunu yapmakta sanki bir yarış içinde. Bir akşamüzeri Çapanoğlu Büyük Caminin sebili önünde traktörünün vagonetinde bizim meşhur yapıncak üzümümüzü satan takriben 60 yaşlarındaki bir hemşerimizden üzüm aldım. Verdiğim paranın üstünü de alınca teşekkür ettim. Beni “güle güle ye kurban olduğum” diyerek uğurladı. Bizim çocukluğumuzun Yozgat’ı buydu. Sevgi, saygı ve birlik olunan her yerde sorunlar çok kolay halledilir. Herkes kapısının önünü temizlese sokak tertemiz olur derler. Ben daha evvelde yazmıştım. Birlik olun ve meclisin kapısına dayanın orada en yüksek mevkide sizin oy verdiğiniz insanlar var diye. İstanbul’da Sayın Cemil Çiçek’in başkanlığında yaptığımız bir toplantıda Cemil Bey “doğru dürüst projelerle gelin destek verelim” demişti. Demek ki proje de üretemiyoruz. Demek ki verdiğimiz oyların hesabını soramıyoruz. Neden? Çünkü Yozgat’ın taşrada yaşayan varlık sahibi insanları Yozgat’a sahip çıkmıyor. Yaptıkları sosyal etkinliklere katıldım. Bu etkinlikleri Yozgat için değil kendilerine getirim sağlamak için kullanıyor destekliyorlar. Etkinliğe katılıp parasal destek sağlayan hemşerilerimiz bir kâse arabaşı çorbası içip beşinci sınıf bir müzik gösterisi ile uğurlanıyorlar. Yazık, çok yazık.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 13.10.2014 17:00
ÇOK ÖNEMLİ SORUN BUNLAR
Yozgatı yönetenler,bu sizin yazdığınız sorunları sorun görmüyorlar,görselerdi sanayi sitesi böyle kalmaz,otopark sıkıntısı had safhaya ulaşmaz,göç sıkıntısı bu kadar hızlanmaz ve yozgatlıya da aspesli borudan su verilmezdi.
boşuna yazmışsınız.yozgatın sorunu kimsenin umurunda değilki..
Uğur -- 11.10.2014 18:10
ÇOK ÖNEMLİ SORUN BUNLAR
sevgli dostum size dostum diyorum çunki dos dosta içini dökerse dost sayılır düşüncelerinize tamamen katılıyorum
ancak sorunun en büyüğü yaşadığı ortamı tam olarak analiz ederek çözümün nasıl olacağını araştırmamaktır
sorunun çözümü sorunu teşhis etmekle başlar sonra çözüm kolaydır bayramınızı kutlar esenlikler dilerim selamlar
hasan baycan -- 07.10.2014 12:39
Yozgat marka şehir olur mu?
Saygı değer hemşerim Yazınızın yorumlarından bu sorunun cevabını yazarken hen üzüldüm hemde kendim için bir görev bildim..!
Bu şehrin Köklü ailelerinden kaç kişi kaldı siz daha iyi bilirsiniz.
Genelde eğitim seviyesi yüksek,şehir kültürüyle yetişmiş insanların, sosyal imkamları çok olan şehirlere göçetmesi; Bunlardan boşalan yerleri ise kırsal kesimden gelen ve şehir kültürüne zaman içerisinde zor adepte olunmasından meydana gelen bir toplumda insan haklarından,demokrasiden bir haber olan bir toplumu olgunlaştırmak ve eğitmek çok zor oluyor biliyorsunuz. Birde bunun yanında güçlü Belediye hizmetleri olmayan sivil toplum kuruluşlrının halkı aydınlatıcı aktivitelerde bulunamaması, güçlü belediye hizmetlerinin, istimlak,yol, cadde,bulvar, semt toplu taşıma duraklarının ve kavşak v.s. gibi hizmetlerin olmaması gibi, birde hızlı tren,Hava alanı,duple otoban yolları hizmetlerinin getirilememesi yatırım yapaçak kimselere ulaşım kolaylığı sağlayacak hizmetlerin verilememesi bu kenti marka şehir yaparmı bilmiyorum. selam ve saygılar.
Ali ŞAHİNGÖZ -- 07.09.2014 16:41
Yozgat marka şehir olur mu?
Yozgat 12 yıllık AKP iktidarında,evladının bir BABA'ya veremeyeceği desteğe,sevgiye ve muhabbete rağmen,resmen iktidarın kulu,kölesi olmuştur.İktidarı neredeyse karşılıksız desteklemiştir.Fakat MARKA şehir olacağız söylemleri yaygara ve palavradan ibaret kalmıştır.
Bence YOZGAT bu zaman dilimi içerisinde MARKA şehir olamadı.Fakat seksenbir vilayet içerisinde (Doğu ve Günaydoğunun dünkü mezraları dahil)ARKA şehir pekalada oldu.12 yılda en fazla GÖÇ VEREN ve KÜÇÜLEN VİLAYET olarak TÜRKİYE tarihine geçti.(TUIK verilerine göre TUIK bu iktidara bağlı bir kurum vallahi ben söylemiyorum.Onlar söylüyor.)
süleyman erdem -- 03.09.2014 17:14
Yozgat marka şehir olur mu?
selam hocam bir kez daha yüreğinize ve beyin gücünüze sağlık sanıyorum£ki bu gidişle memleketlilerimiz oylarına böyle sahip çıkmadıkları sürece bizleri sağılacak hazır inek konumuna düşürenler çok olacaktır. siz değerli şahsiyetlere minnet duygularımla ,mahmut ERDEM
mahmut erdem -- 27.08.2014 11:34
Yozgat marka şehir olur mu?
Yozgat marka şehir oldu bile. Bir ülkenin en büyük onuru olan cumhurbaşkanlığına AKP haricinde tüm partilerin ortak aday gösterdiği hemşehrisine değil, hiç bir vaadini gerçekleştirmeyen AKP ye %66 oy vererek hayretler içinde Türkiyenin gündemine oturdu.Tebrikler "havası sert insanı mert" Yozgat. Durmak yok göç vermeye ve küçülmeye devam.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 25.08.2014 14:15
Yozgat marka şehir olur mu?
Yozgat 12 yıllık AKP iktidarı döneminde asla "MARKA" şehir olamadı.Bırakın MARKA şehir olmayı "ARKA" şehir olarak kalmayı bile başaramadı.AKP iktidarı döneminde, Yaklaşık TUIK verilerine göre yüzde 50 küçüldü.Ve bu küçülme gitgide devam ediyor.On yıl süre sonra (Enfazla iki genel seçim sonrası) olsa,olsa iki Milletvekili ile temsil edilebileceğimiz TBMM'nde herhangi birgün meclis oturumunda YOZGAT'ın Çorumamı?,Kayseriyemi?Kırıkkaleyemi bağlanacağı tartışılacak bu gidişle.YOZGAT İÇİN DURMAK YOK KÜÇÜLMEYE DEVAM.Hele bundan sonrasını bir düşünün Konyalı Ahmet DAVUTOĞLU Başbakan olursa,KONYA'nın halini.Kayserili Abdullah GÜL Başbakan olursada KAyserinin bundan sonraki halini.Kısacası Yozgat için heriki durumdada değişen birşey olmayacak.Varsada yoksada göçe devam,küçülmeye devam,yatırımsızlığa devam,teşviksizliğe devam,yarım gelen hizmete devam diyemeyeceğim, Yarımın yarısı gelirse Şükretmeliyiz halimize.Güneydoğuda dünün gerikalmış vilayetlerinin ilçeleri bile, devlet desteğiyle,teşviğiyle bugün Yozgat'ı hizmet alma açısından kat ve kat sollamıştır.Dünün ARKA'ları neredeyse bugünün MARKALARI oluyorken, dünün hatırı sayılır "BOZOK SANCAĞI" bugün birilerinin "SALINCAĞI" olmuş durumdadır.ALLAH YAR ve YARDIMCIMIZ OLSUN.
süleyman erdem -- 20.08.2014 10:53
YAZARA GELEN DİĞER OKUR YORUMLARI
Yozgat Gökhan BALCI
YOZGAT GAZETESİ WEB SİTESİ Yayın başlangıcı Mart 2006
YOZGAT Gazeteclik, Matbaacılık ve Reklamcılık Ltd.Şti. Kurucusu : Osman Hakan KİRACI
© Copright (Tüm Hakları Saklıdır. ) izin alınmadan ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılmaz
Tel : 0 (354) 212 46 46 Sitemiz Basın Meslek ilkelerine uymayı taahhüt eder. / yozgatgazetesi@yahoo.com
FAX: 0 (354) 217 49 00