BİZİ TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

                
 20.06.2019 YOZGAT'IN ve YOZGATLININ GAZETESİ SIK KULLANILANLARA EKLE  
 
 
Arama
 
Google
 
Şu anda
:
177
Dün
:
4633
Toplam
:
16691046
Gündem Osman Hakan KİRACI
AK PARTİ İÇİN ZOR BİR SEÇİM
   Söylesem tesiri yok/ Sussam gönül razı değil/ Fuzuli       ohakankiraci@hotmail.com
Yozgat, bugünlerde artık seçim atmosferine girdi sayılır.
Mahallelerde, beldelerde, ilçelerde ve en önemlisi de Yozgat kent merkezinde 31 mart 2019 seçimlerindeki, mevcut adayların konumları ve tahminlere dayalı olası seçim sonuçları tartışılıyor. Yozgat’ın kent merkezi, daha önceki yerel seçimlerle kıyaslandığında bu kez farklı bir yerel seçim döneminden geçtiği gözlemleniyor.

ADAY KITLIĞI “HAYRA ALAMET” BİR DURUM DEĞİL
Evet… Gerçekten farklı bir seçim dönemini geçiriyoruz.
Çünkü eskiden Yozgat’ta genel ve yerel seçimler öncesinde partilerde aday enflasyonu yaşanırdı.
Ama 31 Mart seçimi öncesinde başkanlık kulvarında kelimenin tam anlamıyla bir “aday kıtlığı” yaşanıyor.
88 800 kişinin yaşadığı bu şehirde Belediyeyi yönetmeye talip olan insan sayısının azlığı oldukça dikkat çekici…
Yozgat kent merkezinde, 2019’a geldiğimizde artık politikacılar ve kenti yönetmeyi akıllarından geçiren insanlar, Belediye başkanlığı adaylığına her nedense itibar etmiyorlar.
Belediye başkanlığı yarışı için Ak Partiye 6, MHP’ye de sadece 2 aday adayı başvururken; Yozgat’ta Millet ittifakını oluşturan CHP, İYİ ve SAADET partileri ise aday bulmakta zorlanıyorlar.
Muhalefet cephesindeki partilere; “Niye adayınızı açıklamıyorsunuz?” dendiğinde “Dr. Kazım Arslan’dan cevap bekliyoruz” gerekçesine sığınıyorlar.
Aslında Yozgat kent merkezinde başkanlık yarışındaki aday kıtlığının neden ve nedenlerini araştırmak ve analiz etmek gerekiyor.
Aday kıtlığı sorunu Yozgat siyasetinin geleceği açısından bence “hayra alamet” bir durum değildir.
**

DR. ARSLAN ADAY OLAMAZ!
Bilindiği üzere, Ak Partinin ve MHP’nin başkan adayları belli… Bağımsız adayımızın adı ise önceden bilinmekte...
Yozgat’ta seçmen tabanındaki potansiyelinin son günlerde sıklıkla düzenlenen telefon anketleriyle ölçümlendiği “Dr. Kazım Arslan’ın İyi veya Saadet Partisinden mi, millet ittifakından mı, yoksa bağımsız aday mı olacağı” sorusunun cevabı merak edilerek tartışılıyor.
Kamuoyunun beklentisi Arslan’ın “aday olacağı” yönünde.
Bana da okurlarım sıkça “Mevcut başkan Dr.Arslan tekrar aday olur mu?” diye soruyorlar.
Yozgat’ta 5 yıl İktidar Partisinin rozetini taşıyarak Belediye Başkanlığı yapan birinin aday gösterilmeyince karşı ittifaka veya başka bir partiye geçip tekrar aday olması bugünkü koşullarda öncelikle bir “cesaret” mes’elesidir
Eğer aday olur da; Ak Parti’ye seçim kaybettirirse bunun bedelini ödeyebilme cesaretini kendinde bulabileceğini zannetmiyorum.
Daha da net bir ifadeyle Dr. Arslan’ın aday olabileceğine ihtimal vermiyorum.
Ama kamuoyu anketleri beklentilerinin üzerinde çıkarsa AK Parti genel merkez sorumlularına karşı gücünü göstermek ve Ak Partiye de bir son dakika golü atmak için 19 Şubata doğru “belki”… Evet “belki” aday olabilir.
**

KORKMAZ EN ÇOK PROJESİ OLAN ADAY
Dr. Arslan’ın muhtemelen aday olamayacağını varsaydığımıza göre, Yozgat’ta başkanlık yarışında geriye 4 aday kalıyor.
Ak Parti’den Köse ile MHP’den Erdemir’in yanı sıra Akademisyen Abdullah Doğan ile Bağımsız adayımız Bekir Korkmaz da 31 Mart başkanlık seçiminde oldukça iddialılar…
Dr. Arslan aday olmazsa Abdullah Doğan’ın, ya MİLLET ittifakının veya İYİ, SAADET ve DP’nin ortak adayı olacağı söyleniyor.
Görüşmelerden olumlu sonuç çıkmaz ve millet ittifakı oluşmazsa; CHP seçime kendi adayı ile Bağımsız aday Bekir Korkmaz da “Plaka 66-çözüm 66” sloganı ile yani “66 projesi”yle başkanlık seçiminde yarışacak.
**

MERKEZİN GEÇERLİ OY SAYISI 48 BİN
24 Haziran seçim sonuçlarına göre, Yozgat kent merkezinde geçerli oy sayısı 48 bin dolayında…
31 Mart seçimlerinde hangi parti veya hangi aday bu oyun ne kadarını paylaşırlar onu bilemeyiz ama geçen seçimde kent merkezinde kullanılan oyların partilere dağılımını hatırlamakta yarar var.
Partilerin 24 Haziranda şehir merkezinde edindikleri geçerli oy dağılımı aynen şöyle:
Ak Parti 23 055, MHP 14 427, CHP 5 142, İYİ parti 3 643, SP 631, HDP 275, Hüdapar 52, Vatan Partisi 50 ( Millet ittifakının 24 Hazirandaki oy toplamı ise 9 416)
Şimdi diyeceksiniz ki; 31 Martta oy dağılımı nasıl olabilir?
Bunu şimdiden hem de rakamsal olarak tahmin etmek mümkün değil.
Tahmin edebilmek için kâhin olmak gerekir.
Ama sağlıklı bir değerlendirme yapabilmek için de; 31 Martta seçim sonuçlarını etkileyecek bazı realiteleri göz ardı etmememiz lazımdır.
24 Haziran seçimlerinin ardından ülkemizde meydana gelen ve seçmenleri derinden sarsan devalüasyon, enflasyon ve bunlara bağlı doğal sonuçları itibariyle piyasaları alt üst eden ekonomik krizin, Ak partinin oylarını düşürdüğü kamuoyu anketleriyle ortaya çıkmış bulunmakta..

YARIŞ “KÖSE İLE ERDEMİR” ARASINDA GEÇECEK GİBİ
Eğer Ak Parti iktidarı 31 Mart’a kadar ekonomik krizin yol açtığı sorunları kısmen de olsa çözümleyemezse ülke genelinde olduğu gibi, Yozgat’ta da oy kaybı yaşayacak demektir. Seçime bu açıdan baktığımızda Ak Parti, Yozgat’ta en iyimser tahminle % 10-15 dolayında oy kaybedecek gibi gözüküyor.
Hatırlayacağınız gibi, 2014 seçimlerinde; Ak Parti rakibi MHP’ye büyük fark atmıştı. Çünkü bugünkü gibi ekonomik yönden sıkınıtılı bir ortam o dönemde yoktu ve MHP’nin o günkü adayı da seçmenin ifadesine göre, “çıtası düşük” bir adaydı.
Ya şimdi?
MHP 2019 yerel seçimine merkezde yine vatandaşın deyimine göre, hem “çıtası yüksek”, hem de Yozgat politikasını bilen Belediyecilik deneyimine sahip profesyonel bir siyasetçi ile giriyor. Eğer, Erdemir Ak partinin kaybedeceği oyların bir bölümü ile birlikte CHP ve İYİ Parti’nin oylarının yarısını partisine çekebilirse; 31 Mart Pazar günü Ak Parti ile kafa kafaya mücadele eder. Şayet Millet ittifakının oylarının yarısından fazlasını alacak olursa da seçimi kazanabilir.
İşte, bu nedenle Ak Partinin 31 Martta seçimlerinde işi hayli zor. Ak parti, önceki yerel seçimlerde Yozgat’ın merkez, ilçe ve beldelerinde kolayca elde ettiği başarıları aynı rahatlıkla kazanabileceği rehavetine kapılırsa; seçimi kazanma şansını zorlaştırır.Ve bu arada iktidar 31 Mart’a kadar ülke ekonomisini de kısmen rahatlatırsa oy kayıplarını telafi edebilir.
Ak Partinin özellikle merkezde Belediye seçimlerini kazanabilmesi için iktidarın mütevazi ve çalışkan Başkan adayı Celal Köse ile parti kurmaylarının kentteki Yozgat seçmenini umutlandıracak, Ak Parti milletvekillerinin de topyekûn Yozgat halkını heyecanlandıracak türden Yozgat’ın kaderini değiştirecek birbirinden önemli ve yeni projeleri kamuoyunun önüne koymaları gerekir.
Yozgat’ın bundan sonrasında iktidar nimetlerinden yeterince yararlandırılacağı vaadi, iktidarın 31 Mart seçiminin gündemini oluşturmalıdır.
**
Bu arada Akademisyen aday Abdullah Doğan ile Bağımsız aday Bekir Korkmaz’ı unuttuğumu sanmayın…
Nereden ve hangi partiden aday olacağı henüz netlik kazanamayan Abdullah hoca ile bağımsız aday Bekir Korkmaz’ın 31 Martta elde edecekleri oylar elbette ki seçimin sonucunu etkileyecektir.
Abdullah Doğan, adaylığını henüz ilan edemediği için projelerini bilmiyoruz. Ama Abdullah Doğan ve de Bekir Korkmaz’ın seçim kampanyası sürecinde açıklayacağı “66 projesi” Yozgat siyaset kamuoyunda muhtemelen ilgi uyandıracak ve etkileri ise mutlaka sandığa yansıyacaktır.
**

ARSLAN ADAY
OLAMAZ AMA…

Ya Dr. Kazım Arslan?
Dediğim gibi; muhtemelen aday olamaz ama…
Önümüzdeki günlerde aday olabilecek gücü ve cesareti kendinde bulabilir ve aday olursa...
Onu da o günün konjonktürüne bakarak yorumlarız.

01.01.2018

Sosyal  Medyada  Paylaş

     
YAZARIN DİĞER YAZILARI
OKUR YORUMLARI
Yozgat’tan göçün nedenleri
DEVLET HASTANESİNDE KALP DOKTORU YOK.HASTALAR ÇEVRE İLLERE SEVKEDİLİYOR.GÖRÜNÜŞTE VAR. İCRAATTA YOKMUŞ.DAĞ FAREMİ DOĞURDU.YETENEKLİ İDARECİLER NERDE
VELİ CAN -- 26.11.2012 07:31
Yozgat’tan göçün nedenleri
hımm yozgat,mı ğöç mü evet şimdi hatırladım kimlğimde yozgat yazıyor haa tamam ben şimdi buldum. ele kucak açan (yabancıya)kendi hemşerisini bir kaşık suda bogamak isteyen komşunun bir adım öne gitmemesi için çelme takan bir memlekette ne olur? göç,istememizlik.çekemezlik ... siyasetçilerini sadece secim zamanı görüp birdaha hiç hesap sorma cesaretinde bulunamayan. yav arkadaş sen bana secimden önce ne vaatettin hani nerde birtanesini göster okulmu yaptın iş sahasımı yaptın yol mu yaptın yoksa (tekelimi;köyhizmetlerinimi;şekerfabrikasını)mı kapattın aman ha sayın büyüklerim ben sizden birşey istemiyorum sizden istedikçe siz yozgattan aldınız neyi kaldı yozgattın iş varda millet gurbete başka diyarlara farklılık olsun diyemi çıktı gitti.sayın yazarım osman bey sorarım size şu anda yozgatın nüfüsu kaç 60.000 varmı.ben şuanda bursanın İLÇESİNDE yaşıyorum NUFUS 120.000 BEN KEYFİMDEN GELMEDİM buraya ekmek kavgası benim söylemek istediklerim çöplükte olsa benim memleketim umarım ilk başta yazdıgım yozgatmı hımm sözü yanlış anlaşılmasın ben memleketime yaztatilinde geldiğim zaman ister inanın ister inanmayın topragına adım attıgım zaman aglıyorum çünkü ora benim canım memleketim ne olur siyasetçilerim büyüklerim yozgatıma sahip çıkın yozgatım yok olmasın (valisi olan köy) diye anılmasın. gurbetten sılaya yozgata selamlar
rifat erdoğan -- 24.11.2012 23:24
Yozgat’tan göçün nedenleri
mehmet erdemin dediği gibi sussam olmuyor susmasam olmaz yozgat nida tüfekçi güzel sanatlar lisesinde haremlik selamlık uygulaması başlamıştır ilgililere duyurulur.
Salim -- 21.11.2012 18:36
Yozgat’tan göçün nedenleri
Sayın Ağabeyim,
Tespitlerinize yürekten katılıyorum,yüzde yüz haklısınız,eksiği yok fazlası var değindiğiniz hususların.Bende kendimce bir yorum ve analizle katkıda bulunmak istedim,özellikle ortaklık ve buna dayalı istihdam yaratma konusunda.
Yozgat'ta bugün bırakın ortaklık kültürünü,iki kardeş bile bir araya gelip bir yatırım yapamıyorsa bunun bence asıl sebebi geçmişte ve yakın zamanda başımıza gelen kötü örneklerdir..Bir Yibitaş,bir benim ilçemde kurulmuş olan 3000 ortaklı Ayça yağ tesisleri ve bildiğim kadarıyla Yozgat'ın birkaç belde ve ilçesinde bunlara benzer 70 li yıllarda işçi birlikleri adı altında yapılan yatırımlardır..Bunlara son olarak Yimpaş acı tecrübeside eklenince artık insanlar bırakın sermaye birleştirmeyi birbirine selam vermez oldu,ki zarar gelebilir diye.
Halim İlbay -- 09.11.2012 21:03
Yozgat’tan göçün nedenleri
insan kendi memleketinde rahat etmiyor örnek
yozgat dışında adama mehmet bey nasılsınız derler
yozgatta la lan memmed bilmem neresini ne ettğim memmed nörüyon derler
bundanda olabilir
Baki -- 08.11.2012 10:32
Yozgat’tan göçün nedenleri
Değerli Osman Beyciğim. Bir ekonomist gözüyle, bir teknokrat gözüyle,daha doğrusu bir akil adam gözüyle Yozgat’tan göçün nedenlerini pek güzel tespit etmiş ve anlatmışsınız.Yıllardır Yozgat ile ilgili çok önemli tespitler yapıyorsunuz.Sussam gönlüm razı değil,söylesem tesiri yok diyor ama yinede yazmaya devam ediyorsunuz.Köşenize yorum gönderen sayın Fikri Cömert beyefendinin yazdıklarını okuyunca işte benimle aynı tespitleri yapan bir gerçek Yozgatlı dedim.Evet benim yaşıma denk gelen 1950 lerin 60 ların yıllarındaki Yozgat halkı bu değil.Şehir de bu şehir değil.Bunun vebali bu heyulaları şehrin merkezine dikerek şehri katledenlerin ve bu katliama göz yumanların üzerinedir.Bu bir.İkincisi,şehri her geçen gün daha da mutaassıplığın karanlığına sürükleyenlerdir.Yozgat’a her geldiğimde ev hanımlarının daha da eve kapatıldığını görüyorum ve çok üzülüyorum.Bana söyledikleri aynen şöyle “ aynı gün iki kere çarşıya çıksak laf söz oluyor.”Yazıklar olsun.Ayakkabılarınızı kapınızın önüne bırakmayın,kimi boyalı kimi boyasız,bazıları yamuk yumuk ayakkabılar çok çirkin bir görüntü arz ediyor dedim.Kurban olsunlar bizim yamuk yumuk ayakkabımıza diye bana cevap verdiler.İnanın bende umudumu kestim.Ata yadigarı diye içimizde bir özlemle koşup geliyoruz.Camimizi, mezarlarımızı, kalan üç beş akrabamızı ziyaret edip büyük bir hüsranla ayrılıyoruz. Sayın Fikri Cömer Beyefendiye yorumundan dolayı teşekkür edecektim laf döndü dolaştı nereye geldi.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 03.11.2012 00:53
Yozgat’tan göçün nedenleri
sonradan köyde tarlasını,traktörünü satıp gelip evet ben yozgatın yerlisiyim diyenlerden degilim,gerçekten yozgatın yerlisiyim,size kırk yıl öncesinden bahsedeyim ve göçün en önemli sebeplerini öyle tartışalım diyeyim.
kırk yıl evvel yozgatta herkes birbirini tanırdı ,dostluk,komşuluk,akrabalık,ilişkileri kıskandıracak boyuttaydı.şimdi bakıyorum herkes düşman veya rakip olmuş,lise caddesinde hamile bayana laf atılıyor görünce utandım.yozgat evlatlarına sahip çıkmıyor o meşhur deyiş hala devam ediyor yozgatlı yabancıyı sever sözü.siyasettede yozgat hep yanlış hamleler yapıyor ne yazıkki nüfusunun büyük bölümü yeşilkartla ve yardımlarla geçiniyor olmasına ragmen hala oy zamanı gelince gazetenizde yaptıkları tüm eleştirileri bir kenara bırakıp iktidarın degirmenine su taşıyor.yozgatla ve yozgatlıyla hiç alakası olmayan siyasetin ne oldugunun farkında dahi olamayanlara tam yetki vererek sadece vekil ünvanı kazandırıyor.
acıdırki memleketin en eski sancak beyliklerinden biri olan bozok şimdiki adıyla yozgatımızda artık içkili restoran yok,yozgatla ,çamlıkla bütünleşmiş çamlık gazinosunun yerinde yeller esiyor,yozgatta bir garip şehirleşme almış başını gidiyor,sivas caddesine yapılan alt geçitlerde buna en güzel örnek.yani kısacası ,yozgat sahipsiz kalmış,bazıları için bir kazanç merkezi ,bazılarına görede unutulmuşlugun vazgeçmişliğin abidesi.
bu şartlar altında yozgat göç vermezde ne yapar diyorsanız,yozgatlı yozgata sahip çıkar,çarşıda gezmek alışveriş etmek istanbulda emin önünde alışveriş etmekten zor olmuş,tek yön uygulamaları,yerinden kımıldamayan arabaların dar sokak aralarına terkedilip bırakılarak yolların kapanması,vb tüm bunlar yozgattan kaçışı hızlandırdı.evet bende artık yozgat dışında gurbette yaşıyorum.bazen yozgata geliyorum ve her geldiğimde yozgatı biraz daha gerilemiş buluyorum.40 yıl önceki yozgatta ablamlar,annem,yengem halam gece yarısına kadar sokakta gezebilirlerdi,(kimse laf atmaz,peşine takılmazdı)gönül sohbet isteyince ya çamlıkta ateş yakılır yada içkili restoranlarda muhabbet ortamı yapılırdı(şimdi bandelli yolunda arabada içiliyor sohbet içkileri)herkes birbiriyle yardımlaşır dayanışma çerisinde her ev bir ev gibiydi,şimdi kapı komşuyu tanımıyorlar yozgatta,ünüversite ögrencilerine soruyorum adeta gün sayıyorlar bitsede gitsek diye,sebebide artık her sokaga,her caddeye sinmiş olan bagnazlık kokusundan bıktıklarından,memleketimizi buhale getirenler utansın göç edenler degil,gerçek yozgatlılar memleketine sahip çıksaydı yozgat şimdi 600.000 nüfuslu heşeyiyle gelişmiş bir yozgat olurdu oysaki bakınız bu gün yozgatı merkez ilçe yapalım çoruma,kayseriye sözleri kulaktan kulaga yayılıyor.yozgata yozgatlılar sahip çıkar ve yozgatın makuz kaderini yener hakettiği yüksek degerlere ulaştırırlar,ve bu bahsettiğim yozgatlılar kırk yıl önce saat kulesinin dibindekileri hatırlayan bilen yozgatlılar olurlar.
feri cömert -- 30.10.2012 00:31
Yozgat’tan göçün nedenleri
sayın osman hakan kıracı bey yine güzel bir konuya deginmişsiniz ellerinize ve yüreginize saglık.
anlamakta vede anlatmakta güçlük çektigimiz göçün nedenlerini kendimize hiç sordukmu niçin,niye neden diye
temel çelişki burada hep başkalarından çözüm bekledik ortak aklı ve bilimi bir araya getiremedik.
bize yol göstersin diye kanaat önderi olarak seçtigimiz insanlar hep günlük çözümlerle ugraştılar için kalıcı, çözümleyici herhengi bir olgu gösteremediler onun içi insanlar geçim derdiyle palyatif çözüm peşinde anadolunun yolarına düştüler bakınız büyük kentler her birinde bir yozgat kadar yozgatlı var bu insanlar evinden memleketinden keyfi olarak ayrılmadılar.
üretmeden tüketen toplumlarda siyasette kendilerini yüceltmek için başkalarını karalayan,vicdanı az hırsı fazla olan insanların yozgata vercegi bir şey yoktur oldugu sürece daha çok yozgatlı yozgatı terk ederek ekmek kapısı için yollara düşer.bizede hayıflanmak düşer. onurlu bir ulusun bireyi olarak kurban bayramımızı kutlaya biliyorsak sebebi olan cumhuriyetimizin 89.yılında her iki bayramınızı
kutluyorum. herkese selam.
hasan baycan -- 24.10.2012 17:14
Hastanenin yer seçimindeki hata düzeltilmeli
Olmadı Sayın Kiracı...
Siz bunca yılın gazetecisi ve Yozgat'ta yaşananların en iyi gözlemcilerinden biri olarak kendinizi ve kaleminizi beyhude yoruyorsunuz.
Bakınız üsatdım bu iş şöyle yürür:
Hastane için tahsis edilen yere önce hastane yapılır.
Sonra elbette temenni etmiyorum ama sözünü ettiğiniz riskli bölgede bir çok insanın canı yanar.
Önceleri bir kaç cılız sesten başka kimse aldırış etmez!
Daha sonra günlerden bir gün "zat-ı muhtereman"dan herhangi birine veya bir yakınına, herhangi bir zeval olursa; hah işte o zaman "bıyyyy! yahu ve hatta yavvv biz hata ettik miymişmiyizdir mi acaba mı?" diye düşünmeye başlanır.
Bu arada bilirsiniz ki; culuklar ve kukumav kuşları bile düşünme ameliyesini bunlardan daha hızlı bitirir...
Aradan yıllar geçer ve kendi döneminde de kuruluş yeri dönemin şartları itibariyle yokuş sayılan doğum ve çocuk hastanesinde olduğu gibi, herkes duruma alışır.
En daha daha sonraki asırlardan birinde, en son yeni bir hastane daha icap ettiğinde; yine gazetelerde "ulancıklarım yıldız tepeye hastane mi yapılır?" diye soracaklardır.
Emin olunuz efendim. Emin olunuz.
O çoook çok ileriki dönemlerde yine benim dediğim olur.
Yıldıztepeye hastaneyi dikerler.
Giden gitmiyen belli olsun anasını satıyyymm.
Kalın sağlıcakla...
Yasin Ali ER -- 16.08.2012 12:49
Hastanenin yer seçimindeki hata düzeltilmeli
yozgat'ta geri kalmış bölge olarak görülmesi gereken esentepe bölgesidir diğer taraflarda yapısal yoğunluk ve engebeden köylere ulaşmak zordur ve yatırım olarak bence dengelidir.Yozgatın dar sıkışmış düzenlemesini çok rahatlatacak bir düşünce karar alıcıları kutluyorum.Osman beye katılmıyorum yeni hastane yapılınca sanki bir hastane kalacakmış gibi düşünemeyiz ÜNİVERSİTE hastanesinin büyüyeceğinide düşünürsek daha fazla hizmet istemek bizim ve sizin görevinizdir toplumsal baskıdır. 100 yıldır ihmal edilen Anadolunun BAĞRININ bir DUR deme zamanıdır.DAHA çok İŞ daha çok AŞ,daha çok eğitim memleketimin insanlarının HAKKIDIR.
hasan bozan -- 09.08.2012 13:04
YAZARA GELEN DİĞER OKUR YORUMLARI
Yozgat Gökhan BALCI
YOZGAT GAZETESİ WEB SİTESİ Yayın başlangıcı Mart 2006
YOZGAT Gazeteclik, Matbaacılık ve Reklamcılık Ltd.Şti. Kurucusu : Osman Hakan KİRACI
© Copright (Tüm Hakları Saklıdır. ) izin alınmadan ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılmaz
Tel : 0 (354) 212 46 46 Sitemiz Basın Meslek ilkelerine uymayı taahhüt eder. / yozgatgazetesi@yahoo.com
FAX: 0 (354) 217 49 00