BİZİ TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

                
 21.07.2018 YOZGAT'IN ve YOZGATLININ GAZETESİ SIK KULLANILANLARA EKLE  
 
 
Arama
 
Google
 
Şu anda
:
175
Dün
:
4633
Toplam
:
14130491
HASBİHAL Mustafa TOPALOĞLU
BOZO
mustafatmatpl@hotmail.com
Bir minnak köpekçik. Kangal kırması olmalı. Dabıl dubul yürüyor. Sevimli mi sevimli. Sabah yürüyüşünden dönerken Hacımin (Hacı Emin)’in odasının önünde takıldı peşime. Bir keyif bir keyif. Dilini çıkarmış bir karış.”Hah! Hah! Hah!” soluyarak geldi peşim sıra.
Hemen süte ekmek doğrayıp koydum önüne. Yalap şap yutuverdi. Bahçede koşturuyor. Ben nereye gitsem ardımda. Arılığa vardım. Bizimki gölgem oldu yanımda. Arılıktan döndüm. Bu kaldı orda. Az sonra baktım feryat figan bir kaçışı var. Allah sizi inandırsın ardından kurşun yetişmez. Onunla birlikte birkaç arı da gidiyor. Köpekçik kaçıyor, arılar uçuyor üzerinde. Bunun çenilemesi epey devam etti. Nihayetinde sakinleşti.
.
Biz böyle bir iki gün bununla haşir neşir olduk. Arayıp soran yok. Tam sahipleneceğiz bu çirkini. Muhtar Ferat binmiş motora köşe bucak aranıyor. Fatma’m görmüş:
-Hay’rola Ferat keşif meşif mi var? Bi şiy mi arıyon?
-He abla. Geçen Çakmak’tan bi enik getirdim. Gaybitdik de…Onu arıyom.
-O kopek yavrısı bizde Ferat. Bizde galsın şimdilik de Mersin’e gideken size virek.
-Olur abla.
.
İyi oldu, iyi. Elimiz sağlamlaştı. Şimdi bu çirkine bir ad lazım. Tam bu sıralar Mersin’den Hatice, Sencer, Kaan ve Seymen geldiler. Seymen bir sevindi ki sormayın. Hatice isim arayışına girdi. Birkaç isim önerdi. Ben bunlardan “Bozo”yu beğendim. Çirkinin adını “Bozo” koyduk.
.
Bozo deyince bir zamanlar Belörenli Hamza Çavış Oğulcuk’a geldi. Gara Osman arkadaşı. Onun odasında oturuyorlar. Oda kalabalık. Öğle sonrası. Mustafa Açıkgöz duymuş.Lakabı Işgıya(Eşkıya)’ydı rahmetlinin. Neden öyle derler bilmem. Dedi ki kendi kendine Işgıya:
-Gidiyim de Hamza Çavış’a hoş geldin idiyim.
Geldi. Ayakkabısını mabiyne çıkardı. Girdi odaya. Selam verdikten sonra. Hamza Çavış’a hitaben:
-Ha bozo…Ha bozo…Ha bozo…dedi. "Hamza Çavış" diyecek de diyemedi. Takılmış plak gibi tekrara devam etti. Bu sırada gülüşmeler... Gara Osman Işgıya’yı susturdu:
-Temam Işgıya ne diyecağani anladık. Gel hele otur sakinleş, dediyse de Işgıya gerisin geri çıktı odadan. Alı al, moru mor çekti gitti.

Boğazlıyan'dan kocaman bir kemik getirmiş çocuklar. Önüne koydular Bozo'nun. Kimseleri yaklaştırmadı. Sencer’in elini yaraladı yaramaz.
Bazen kaçıp gidiyor. Alıp getiriyoruz. Bir gün Muhtar Ferat’ın orda, bir gün bizde... Evimizin maskotu oldu. Artık arılığa pek yaklaşmıyor. Tavuklardan hiç korktuğu yok.
Şimdi bizim Bozo’nun keyfi yerinde. Bir sabah onu da alıp yürüyüşe götüreceğim. Bakalım performansı ne durumda?



14.05.2018

Sosyal  Medyada  Paylaş

     
YAZARIN DİĞER YAZILARI
OKUR YORUMLARI
SAHUR ZAMANI
"Şimdi"nin şairi Şerafettin Hansu okumuş Sahur Zamanı'nı. Duygularını yazmış bana. Bir iletiyle göndermiş. Bu iletiyi virgülüne dokunmadan aktarıyorum:
"Saygı değer Mustafa hocam sesime ses verdiniz aynı duygularda buluştu gönüllerimiz!
Ne demişler !
Bülbülü altın kafese koymuşlar ille vatan ille vatan demiş!
Köyümden çıkıp Avrupaya gelişim daha dün gibi gözlerimin önünde! 22 yaşındaydım şimdi 48 oldum yıllar geçti ama bu yürek vatanından geçmedi! Bu dizeleri göz yaşlarımla yazdım! Gurbette özlüyoruz o günleri ezan sesini o telaşı! Hele çocukken teneke ile tan tan çalıpta bir köylüyü uyandırdığımız o günleri! ara sıra anıları kaleme alıyorum böyle dizeler çıkıyor işte!
Sizlerinde duyarlı yüreklerine sağlık tekrar tekrar teşekkür ediyorum nice muhabbetlerde buluşalım inşallah gurbetten sılaya selam ve dua ile"
Mustafa Topaloğlu -- 11.06.2018 00:16
VURGUNUM
Yazmışsınız ozanım. İmzalayıp göndermişsiniz.Bize okuması kalmış.Değerdi, değerlendirdik.Elinize, emeğinize sağlık. Bilmukabele selam ve saygıyla...
Mustafa Topaloğlu -- 29.05.2018 23:15
VURGUNUM
Saygıdeğer Mustafa Topaloğlu Hocam
Öncelikle bu değerlendirme yazınız içi çok teşekkür ederim.
Devamında değerlendirme ile yetinmeyip birde notalı bestelerimi çalıp söylemeniz adına da ayrıca teşekkür ederim.
Var olasın.
Selam ve Saygılarımla.
Halil MANUŞ -- 29.05.2018 13:37
BİR ARKEOLOG’UN ANILARI-1
Değerli hocam, yazınızdaki kalem isteme senaryosunun aslını Batum’da konsolosluk yapan büyük dayım Nafiz Haşmet Teken’i n kızı sefire İnci Terken Aykaç anlatmıştı. (Bkz. http://www.yozgatgazetesi.com/yazarlar.asp?yazar=37&yazi=2457) Sanırım o savcı da bunu kısmen duymuş ve uygulamaya çalışmış. Olayın aslı şöyle; Rusya da 1940 lı yıllarda anaokulunda öğretmenler çocuklara şöyle bir soru soruyordu; Tanrıyı mı daha çok seviyorsunuz yoksa Stalin’i mi? çocuklar tabi Tanrıyı diyorlar. O Zaman Tanrıya dua edin size bonbon şekeri göndersin diyor. Onlarda ellerini açıp dua ediyorlar tabi şeker gelmiyor. Bunun üzerine öğretmen şimdide Stalin’den isteyin diyor. Onlar da ellerini açıp aynı şekilde istiyorlar. Birden tavanda bir yerlerden bonbon şekerleri dökülmeye başlıyor. Küçük beyinlerin şuuraltına bu sahneyi kazıyorlardı.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 05.04.2018 11:56
ÖĞRETMEN BENİSA-1
Haklısınız Abdulkadir Bey. Hani bizde derler ya: "Gader...Başaca gider." Aynen öyle. Başaca gidiyor.
Sümmani'nin deyişinde bir arıza var. Dikkatinizi çekmiştir. Son kıta altı dize gibi.Bir de "Leyla'nın Mecnun kitabı" yanlış bir kullanım. Leyla'nın Mecnun kitabı?.. Ben buna takıldım. Araştırdım. Aynı deyişi Emrah'ta da gördüm. Emrah son dörtlüğü şöyle söylemiş:
"İçine düşenler aşkın dolabın
Çekerler dilberin cevrin itabın
Yazanlar Leyla vü Mecnun kitabın
Emrah'ı da bir kenara yazmışlar"
Leyla vü Mecnun kitabı dizesinde "vü" ve anlamına gelir. "Leyla ve Mecnun kitabı" olur böylece. "Leyla'nın Mecnun kitabı" olmaz.Ama ısrarla öyle çalınıp söyleniyor her nedense...
Teşekkürler ediyorum aziz dostum.
Mustafa Topaloğlu -- 01.04.2018 21:49
ÖĞRETMEN BENİSA-1
Değerli dost,

Benisa, Huriye Saraç Hanımefendinin acılı hayat öyküsünü değişik duygular içinde merakla ve üzülerek takip ettim. Tespitim odur ki, çocukluğu kadersizlikle başlayan tanıdığım birçok insanın hayatı ölene kadar da öyle gidiyor maalesef. Rahmetli Sümmani’nin şu meşhur deyişi bu hayatları ne güzel anlatıyor.

Ervah-ı Ezelde Levh-i Kalemde
Şu Benim Bahtımı Kara Yazmışlar
Bilirim Güldürmez Devr-i Alemde
Bir günümü Yüz Bin Zara Yazmışlar

Arif Bilir Aşk Ehlinin Halini
Kaldırır Gönlünden Kil-ü Kalini
Herkes Dosta Vermiş Arzuhalini
Benimkini Ürüzgara Yazmışlar

Olaydı Dünyada İkbalim Yaver
El Etsem Sevdiğim Acep Kim Ever
Bilmem Tecelli Mi Yoksa Ki Kader
Beni Bir Vefasız Yare Yazmışlar
Yazanlar Leyla'nın Mecnun Kitabın
Sümmani'yi Bir Kenara Yazmışlar

Saygılar selamlar.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 31.03.2018 12:54
EJDER MEYVESİ (PİTAHAYA)
Emeğinize yüreğinize sağlık Mustafa bey ,teşekkür ederim.Kolaylıklar diliyorum.
özlem tek -- 08.02.2018 09:54
GEÇİT SANAT AÇILDI
Kadriye Hanım,
"Ah keşke!" diyorum. Başkaca da bir şey demiyorum. Kültür ve sanat etkinlikleri bir kentin dinamiğidir bence. Sanat galerileri, konser salonları, spor alanları bu etkinliklerin sergilendiği mekanlardır.
Yozgat'ta da bu mekanların sayısının artırılması, sanat çevrelerinin bu mekanlara ilgi göstermesi gerekir. Özellikle çocuklarımızın ve gençlerimizin sanata ve spora yönlendirilmesi olmazsa olmaz bir zorunluluktur.
Bizim Yozgat'ta da bu gibi etkinlikler yapılıyordur sanırım.
Bilmukabele iyi yıllar dilerim. Selam ve saygıyla.
Mustafa Topaloğlu -- 03.01.2018 13:48
GEÇİT SANAT AÇILDI
sayın Topaloğlu;Keşke Yozgat'da da bu tür etkinlikler olmuş olsa. Gurbette yaşayanlar dikene çalıya şiirler yazıyor. İçinde yaşayanlar gülün hatırını sormuyor.

Yerine oturmayan dörtlük konusunda aynı fikirdeyim.

Kaleminize sağlık. Hayırlı Yıllar
Kadriye ŞAHİN -- 02.01.2018 01:51
ASRİ GURBET
Eyvallah aziz dostum. Selamın başım gözüm üstüne. O yurtlar, eski yurtlar göç yüzünden boşaldı.Bize oraların hasreti kaldı ne çare! Bir de gönül telimizi titreten o güzel insanlar göçünce ötelere kalakalıyoruz.Hüzünlenmemek elde değil.
Selam ve saygıyla efendim.
Mustafa Topaloğlu -- 16.12.2017 11:47