BİZİ TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

                
 20.09.2019 YOZGAT'IN ve YOZGATLININ GAZETESİ SIK KULLANILANLARA EKLE  
 
 
Arama
 
Google
 
Şu anda
:
178
Dün
:
4716
Toplam
:
17148989
ÇİZGİ Yasin Ali ER
SEÇİM AREFESİNDE İNCE DOKUNUŞLAR - 1-
yasinalier@hotmail.com
Bu güne değin siyasi arenada boy gösteren adaylara, “aha da sana seçim kazandıracak hamle tüyosu” kabilinden hiç fısıldamadım.
Milletvekilli genel seçimlerinde kendi yerini garantiye alma çabasındaki siyaset “USTA”larına kopya vermek zaten ne haddimize? Onlar kendiliğinden toplama, çıkarma, bölüp çarpma ve “sağlama” işlemlerinden sonra da artan oyları, gelecek seçimlerde kullanmak üzere DÖŞ CEPLERİNE KOR ve giderler.
Önümüzdeki mart ayı; ittifakların ülke genelinde laf tokuşturma, demagoji, illet, zillet, millet, cumhur, beka, batış, sen, ben, sizi gidi sizi, ben de senin, hadi oradan, eeeyyy, hey hey, ve sair atışma ve her türlü sataşmanın serbest olduğu bir yerel seçim olacağı kesinlik kazandı.
Sanki mahalli yöneticilerin seçilmesinden çok; “biz sizden daha uzağa sallarız” kabilinden meydan okumalarla başlayıp, koskoca devleti yerel yöneticilere verilecek oylarla bir gecede yeniden kurma noktasında bir yarışa girildiği intibaı pompalanıyor.
Ekonomik krizin varlığını; “bir var, bir yok - ya var, ya yok - var ise var, yok ise yok kâhyası mısınız?” cevaplarıyla savsaklayanlar kadar, var olan vahameti ispat etmekte aciz kalanlar komedyasında halkın hakemliği devreye girecek.
*********
İşte orada, eliyle cebi arasındaki para ilişkisini; beynindeki hesap açıklarıyla mukayese edecek olan ahalinin meylini, ne yapsam da sandıkta benden başkasına akıtmasam diye düşünenlerin, şapkayı masanın üstüne koymaları kadar; ayağı yere basan vaatleri önem arz etmektedir.
Aksi halde o siyaset ustaları(!) döş ceplerinde ebediyyen kalacağını zannettikleri “sağlama artığı” oyları bir daha sittin sene ne bulabilir, ne de görebilirler.
Eğer ve hatta meğer bu yerel seçimler beka meselesidir! Kaybedilmesi halinde risk büyüktür. O halde o ustalara, çantadaki kekliklerin havasızlıktan telef olmasını hesap etme demlerindesiniz desem; durumu kendileri kadar abartmış olur muyum?
*********
Neredeyse yerel-genel son on seçimde propaganda malzemesi olarak kullanılan yüksek hızlı tren projesini; seçimin hemen akabinde, yani 1 Nisan 2019’da, saat tam yedibuçukta bitireceğinizi ve onbeş dakika sonra da açılışını derhal yapacağınızı söyleseniz… Hatta ilk seferin makinisti de seçtiğiniz belediye başkanı olsun deseniz bile, “yalanın bataydı” cevabını alırsınız.
İstanbul’da açılışı yapılan havalimanını Yozgat’ta anlatmak da derde çare değil. Kaldı ki; İzmir - İstanbul arasını üç saate düşürmekle övünmenin; asgari ücretle çalışabileceği işlere talip olmaya mecbur kalan öğretmen adayı Hasan’ı, emekli Memmed Emmi ile dul maaşıyla kuru soğan alamayan Ümmuğsün Teyzeyi eskiden olduğu gibi heyecanlandırmayacağını kafanıza yazmalısınız.
Diğerlerini saymaya da hacet yok! En iyi nabız yoklayıcılar sizlersiniz mîrim…
*********
Vatandaş artık somuta ulaşmış olgular ve gözünün önüne konanlara bakmaya başlamıştır. Çünkü cebine girecek olanlardan başka hiçbir terane ile avutulmayı yemeyecektir.
Seçime iki ay kala “cağız da, ceğiz, vallahi de çakınca cukulacak, inanın ki tam da cek iken cak cuk oldu” demelerden gına geldiğine göre, şimdi deseniz kaç yazar, demeseniz kime şinanay?
Şehrin ekonomik hareketliliğine katkısı olabilecek “görüntü” ve dokunulabilir müjdeler vermeniz gerekmektedir.
Dokunmak?
Mesela Bozok Üniversitesi’ne dokunabilirsiniz, dokunulabilir, dokunulması illa ki, zarureten ve aciliyetle elzemdir.
Üniversitemizin bu dokunuşa ihtiyaç duyduğunu gazetemizde haber olarak da ele aldığımız malumlarınızdır.
Bazı yüksekokulların, güvenlik görevlisi tahsis edilemediği için yüzbinlerce liralık malzemelerini asma kilitle korumaya almak mecburiyetinde kaldıklarını ahali de biliyor, emniyet teşkilatları da… Hırsızlar da duyduysa hafazanallah!
Tıp Fakültesi Araştırma hastanesinin temizlik elemanı ihtiyacı problemi nedeniyle, kendi kendisinden şikâyetçi olduğunu söylemesek de olur… Bakan göz zaten görüyor!
O haberimizde; Bozok Üniversitesi’nin il genelindeki kampüs, fakülteler ve meslek yüksekokullarında güvenlik, temizlik ve idari personel kadrolarında görevlendirilmek üzere sayıları yüzlerle ifade edilen eleman kadrosuna ihtiyacı olduğunu belirtmiştik. Ola ki duymamışsanız, ilk kez şimdi haberiniz olmuş gibi de davranabilirsiniz.
Üniversite yönetiminin, bilimsel çalışmalara odaklanması gereken akademisyenlerini zihnen rahat ettirmek ve kendi sahalarında verim almanın bir yolu da; eleman sorunlarının çözümlenmesi değil midir?
Keza bu kadar insanı istihdam etmenin il ekonomisine sağlayacağı girdileri hesap etmek zor olmasa gerek… Yozgat’ın günbegün daralan ticaret hacmi, iflaslar, kapanan işyerleri ve girişimci ruhun can çekiştiği bir dönemde; o girdilerin ekonomik can suyu olacağına şüphe yok!
Cumhurbaşkanı yardımcısı ve hemşehrimiz Sayın Fuat Oktay’ın bu konuyla alakalı delaletleri olduğundan haberdarım. Konunun Maliye Bakanlığı’na aktarıldığını da biliyorum.
Göl su beklemektedir. Diğer kanalların açılması için de, siyasi seçilmişlerimizin nüfuz edebildikleri her mekanizmayı acilen harekete geçirdiklerini bilmek istiyoruz.
Bu anlamda bir müjde haberi yazmayı gönülden diliyorum.
*********
Bu yerel seçim süreci, yandaş kayırma aç ve açıkgözlüğünden arınmış ve tertemiz bir sayfa açarak, her kesimden insanımızın gönlünü alma dönemi olarak algılanırsa; o yüksek perdeden dile getirilen meş’um sorun da kendiliğinden yok olur.
Bu konuya şimdilik virgül koyuyorum vesselam!

26.01.2019

Sosyal  Medyada  Paylaş

     
YAZARIN DİĞER YAZILARI
OKUR YORUMLARI
NE SAYARSANIZ
Okadar muhteşem gözlemler yapmışsınız ki üstat, yazılmadık bir şey kalmamış neredeyse, tüm gerçekler çıplak bir biçimde masaya yatırılmış tarafınızca, fakat gel gör ki okumayan toplum bu tuazaklara her zaman düşecektir elbet, Bizim ülkemiz neden bu kadar, aptal ve neden bu kadar hırsız üretir acaba desem abes olmaz sanırım, siz incelik gösterip gösterip bu cümleyi yazmasanız da ben tamamlayayım bari.Muhteşem bir yazı okudum bayram sabahında, ben en kaliteli çikolatamı aldım tarafınıdan teşekkür ederim nice gerçek ruhu olan bauyamlara selam sevgi saygımla...
NUR GÖKIRMAKLI -- 11.08.2019 10:21
NE SAYARSANIZ
Öncelikle selamınız ve iyi dileklerinizi alıp başımız üste koyduk.Biz de sizin ve cümle mazlumların bayramlarını tebrik ediyoruz.İnşallah hayırlı bayramlar görmek nasip olur.Yazınızla duygularımıza tercüman olmuşsunuz.kalemin keskin ilhamınız kavi olsun.Selamlar.
Yusuf Özcan -- 10.08.2019 17:26
İtiraz etme hakkı
Sayın Kadriye Şahin hocam!
"Yazınız, sıyırma, sıyrılma,sinsice sıvışma ve susturma politikasının cevabı olmuş." cümleniz oldukça etkileyici bir özet!
Kastımın içinde yer alan bu tespitinizle; "düşünenler için aklın yolu bir" kavramının ne kadar isabetli olduğunu göstermişsiniz.
Kıymetli değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim.
Selam ve dua ile saygılar sunarım!
Yasin Ali Er -- 27.07.2019 10:35
İtiraz etme hakkı
Kadim dostum Fuat Yılmazer hocam!
Müstesna şahsınız gibi kâmil mütefekkir dostlarımdan aldığım teşvik ve takdirlerle; dağarcığımda olanları serdetmeye çalışıyorum.
İtiraz etme hakkı başlıklı yazıma yaptığınız yorum, gençlik yıllarımızdaki mütalalarımızı aklıma getirdi.
Şükür ki, o güzel ve münevver insanlardan oluşan gruba mensup imişim.
Feyz aldığım, fikir ve bilgilerinden istifade ettiğim bütün dost ve gönül adamlarına müteşekkirim.
Hepsine vekâleten siz kabul ediniz.
Selam ve dua ile saygılar sunarım.
Yasin Ali Er -- 27.07.2019 10:30
İtiraz etme hakkı
Üstadım
Sorgulamadan, düşünmeden, okumadan, muhakeme ve muhafaza etmeden yol almaya çalışmak, (örneğimi mazur görünüz lütfen) en baştaki koyunun dağdan atladığını görünce atlayan diğer koyunlar gibi olmaktır.
Yaratanın Kuranda insanlara ilk emri “Oku” olmuştur. “Yaratan Rabbinin adıyla oku” (Alak.1)
Sorgulayan, düşünen muhakeme eden insan eleştirir, konuşur. Eleştiri aslında insanın bir görevidir. Eleştiriye göğüs germek, cevap vermek te bir erdemdir.
Her zaman olduğu gibi yazılarınız bilgi verici, yol göstericidir. Bizleri aydınlatmaya lütfen devam edin.
Çünkü susmak korkaklık, susturmaya çalışmak ise saklayacak bir kabahatinin olduğunu ortaya koyar.

Muhabbetle.
Not: Tabi içeriği ve amacı ne olduğu belli olmayan boş eleştiriler hariç.zaten onlarda eleştiri değil dedikodudur.
Fuat YILMAZER -- 25.06.2019 15:55
İtiraz etme hakkı
Sayın Abdülkadir Çapanoğlu üstadım!
"İtiraz etme hakkı" başlıklı yazımdan yaptığınız çıkarımlar ve kastettiklerime getirdiğiniz naif açıklamanız için çok teşekkür ederim.
İlk emri "oku"mak olan, tekrarlayarak ve anlayarak okumayı önemle vurgulayan dinimizin yüce kitabı aracılığı ile Allah'ı dahi memnun etmekten imtina eden; anut, cahil ve taassubunda ısrar eden kalbi mühürlü şahsiyet fukarası ve fakat enaniyetle de malûl ebleh takımıyla hiç bir mevzu'un uzatılmaması işaret ve üstü örtülü önerinizi de minnet ve şerefle aldım.
Selamınıza mukabele eder, ellerinizden saygılarımla öperim.
Yasin Ali Er -- 17.06.2019 22:42
İtiraz etme hakkı
Değerli Yasin Ali Er Beyefendi Hocam, yazınızın her satırına katılıyorum. İnsanlar bir birini veya birilerini susturmak için öyle kalıplar hazırladılar ki, bu kalıpların içine aydın düşünceleri sıkıştırıp, bu fikirler gün yüzüne çıkmasın isteniyor.Çünkü menfaatleri paralanıyor, yaralanıyor.Elbette ki, düşünen insan eleştirir,bilgili insan eleştirir.Hani hep derler ya, "işe yaramayan insanın işi eleştirmektir." Oysa, o insanda yapılan işi gözlemliyor ki eleştiriyor. Demek ki işi gözlem yapmak. Buda gösteriyor ki, eleştiren en önemli işi yapıyor.

Diğer taraftan, işine gelmeyen insanlar da, "cahil ile tartışılmaz" diyerek bu kalıbın içine sığınıp paçayı sıyırıyor. Oysa, kendi fikrim, zikrim, inancım yanlış olduğu için susuyorum diyemiyor. Velhasılı herkes bir kalıbı kendine göre uyarlayıp kullanır hale geldi. Nitekim,"Silah icat oldu, mertlik bozuldu."

Yazınız, sıyırma, sıyrılma,sinsice sıvışma ve susturma politikasının cevabı olmuş.Kimse, kendi kendine oluşturduğu kalıpların arkasına saklanarak,bastırarak, susturarak gerçekleri kapatamaz.Kaleminiz var olsun. Selamlar Saygılar...
Kadriye ŞAHİN -- 14.06.2019 22:49
İtiraz etme hakkı
Değerli Yasin Ali Er Hocam, güzel makalenizi bayramda okumuştum, bayram sonu bir kere daha, daha yavaş ve daha dikkatle okuyayım arzusu ile bu gün tekrar okudum. Her cümlesi halkımızın bu gününün aynası. Hani bir söz var kim söylemiş bilmiyorum ama güzel söylemiş. Diyor ki: Cahillik ne güzel şey, her şeyi biliyorsun. Son yıllarda hakikaten böyle olduk. Dini taassup, okumayı sevmeyen halkın gözünü kör kulağını sağır etti. Araştırma, sorgulama zaten yok. Cahil olmayı ve cahil kalmayı çok seviyoruz. Peygamber Efendimiz ile ilgili hurafelere bayılıyoruz. Onun öğütlerine değil de şöyle yatardı, böyle uyurdu, gözüne sürme çekerdi, dişlerini misvakla ovardı gibi hikâyeleri hep aynı tv. lerde anlatıp duruyoruz. Atalarımız cahille tartışma derlerdi. Hakikaten tartışamıyoruz. Çünkü karşı fikre tahammülümüz yok. Ben de artık tartışmıyorum. Fikrimi, düşüncemi, bilgimi söylüyorum. Bakıyorum ki karşımdaki yanlış bilgisinde ısrar ediyor “ben böyle biliyorum” diyerek sohbete son veriyorum. Biliyorum ki bir defa aldanmak aptallıktır ama iki defa aldanmak ahmaklıktır. Ahmaklarla tartışacak kadar da zamanım yok. Baki selamlar.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 08.06.2019 10:59
SEÇİM AREFESİNDE İNCE DOKUNUŞLAR - 1-
Değerli Yasin Ali Er Hocam, inan yazınızı iki defa ve dikkatle okudum. “Ekonomik krizin varlığını; “bir var, bir yok - ya var, ya yok - var ise var, yok ise yok kâhyası mısınız?” cevaplarıyla savsaklayanlar kadar, var olan vahameti ispat etmekte aciz kalanlar komedyasında halkın hakemliği devreye girecek” paragrafını okuduğumda güldüm ama acı acı güldüm tabi.

İçinde bulunduğumuz ekonomik krize ve yaşadığımız ne olacak halimiz endişemize bizi yönetenlerin ve onları haşa Allah gibi görenlerin bakış açısını öyle güzel tarif etmişiniz ki. Çarşı pazara çıktıklarında canları burunlarına gelen ama sorulduğunda yine de yöneticilere arka çıkanlara bakınca toplum bilimcilerin insan davranışlarını neden formüle edemediklerini anlıyorum.

16 yıldır yaptıkları yanlışları önce aldatıldık diyerek şimdi de sanki başkaları yapmışta bunlar düzeltecekmiş havasında her bahaneyle tv.lere çıkıp cididi ciddi anlatmalarını da şaşkınlıkla izliyoruz.

Bir hanım yardımcımız vardı, yaşlılıktan bunama emareleri başlamıştı. Bir gün avluda ayağı kaydı düştü, başını sertçe yere çarptı. Ayağa kalkıp üstünü başını düzeltirken pencerede onu izleyen halama “pek de kötü düştün, başın da çok ağrımıştır” demişti. Onları izlerken bilemem neden aklıma hep bu anı geliyor.

Daha önce verilen vaatlerin hiç birisi gerçekleşmediği için şimdi ağzımıza çalınan bir parmak balın da deli balı olduğundan hiç kuşkum yok. Onun için ben almayım.

Yozgat’ta olmadığım için Bozok Üniversitesi hakkında yazdıklarınızı bilmiyordum. Demek durumlar bu kadar vahim. Apartman katlarında açılan üniversitelerden sonra ihmal edilen koskoca bir üniversite beni ziyadesiyle üzdü. Saygılarımla.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 28.01.2019 13:11
AYAR
Değerli Yasin Hocam nerelerde ayar kaçıklığı olduğunu tektek açıklamışsınız. Kaleminize sağlık diyorum. Evet bizi yönetenler ya da yönettiğini sananlar ayarlarımızla oynayıp bozdular. Bundan sonra da ayar olur mu olursa tutar mı belli değil. Çünkü bu ayarları sentesine getirecek diyognostik cihazı henüz keşfedilmedi. Becerikli eller iş başına gelirse atadan gördükleri ile ayar yapabilirse ne âlâ, yapamazlarsa bu hızla ne sibop kalır ne piston kolu. Biz de kafası basmayanlara bunun sentesi kaçık derdik. Sentesi kaçıklar da A.A.M. her yerdeler. Birde en çok diyanet ilminde nedense. Saygılarımla.
ABDULKADİR ÇAPANOĞLU -- 13.01.2019 22:34