BİZİ TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

                
 10.12.2018 YOZGAT'IN ve YOZGATLININ GAZETESİ SIK KULLANILANLARA EKLE  
Arama
 
Google
 
Şu anda
:
189
Dün
:
4633
Toplam
:
14934606
GURBET'TEN Verda Aral GÜLBAY
Kelebek
verda1949.18@gmail.com
Kelebek pervane misali döner,
Işığın etrafında,
Öleceğini bilir de,
Gül dalında kuruyacağını ,
Bilir de,bülbüle sevdalıdır
Yine de.
Yürek yanacağını bilir de ,
Vazgeçmez yine de sevdiğinden.

Sakladım sır gibi sevgin
Yüreğimde özledim
Üşüdüm yalnızlığımla.
Gözlerini gözlerimde gizledim
Dokunamam ellerine ,
Çok uzaklardasın.

04.01.2018

Sosyal  Medyada  Paylaş

     
YAZARIN DİĞER YAZILARI
OKUR YORUMLARI
YOZGAT SAAT KULESİ
günaydın...
belki bu yazım öğleden sonra veya akşam saatlerinde okunacak.gününüz aydın olsun temennisi ile yazıma başlamamın nedeni;sabah iş yerine gelince ilk işim burnumda buram buram kokan memlektime dair haberleri ve sizin gibi önemsediğim kişilerin yazı ve yorumlarını okumak.
Evet saathane yozgatın simgesidir.kolumuzda saatin, cebimizde telefonların olmadığı zamanlarda kafamızı kaldırıp baktığımız ve hatta yakın mesafedeki evlerimizden gong sesini dinleyerek saatin kaç olduğunu öğrendiğimiz saathane.Ara sıra gittiğim yozgat da bunun gibi perişan gördüğüm çamlık,lise caddesi,sokaklar,caddeler perişan.Kilise çanı gibi olması yenimi akıllarına gelmiş.kaldıki avrupada biçok ülkeyi turistik veya iş nedeniyle gören biri olarak kilise çanına da benzemediğini söyleyebilirim.Yozgat'ın varlıklı kişilerinin bu işe el atması çağrınız yerinde fakat hiç kimse kuruş harcamaz.Herkes devletin sırtında.Estetik ve tarihe sahip çıkma zihniyeti yok.Bilirmisiniz çarşıdan Büyük caminin üstünden İstanbulluoğlu Mahallesine giden yol üzerinde bir kilise vardı.biara halıcılık kursu oldu şimdi cami olmuş.ne kadar sakil,ne kadar kaba.ne kadar lüzumsuz bi yapı.bunu söylediğimiz zaman kafir damgası hazır.Ora da kilise durmuş olsaydı herkes hristiyanmı olacaktı.Avrupa da adamlar dil,din,ırk v.s gözetmeksizin tarihi yapıları gözü gibi koruyor.Bunların içinde dünya kadar da osmanlı eserleri var.Bilhassa balkanlar da her köşe başına bi cami var.neoldu Balkanların hepsi müslüman mı oldu.Bu yazıyı okuyanlara bir tavsiyem var Soner YALÇIN'ın "Alex neden Kürtçe bilmiyor"diye yaklaşık 3-4 yıl önce neşredilmiş bi yazısı var mutlaka okunmalı.Google yazdığınız vakit çıkıyor.
Herkese sağlık ve huzur dilerim.
Yazılarınızı bekliyoruz..Saygılarımla
yozgat sevdalısı -- 31.10.2018 10:19
İYİ ADAM OLMAK İÇİN
Verda Hanımefendi. Anlattığınız yada, anlatmak istediğiniz şeyler doğru. İnsanlığın kadını erkeği olmaz. Çünkü, İnsanlık; dişi insanlık, erkek insanlık diye ayrılmamıştır. Kaba insanların tavırlarını namaz ile bağdaştırıp kibarlık beklemek doğru mu? "İnsanlık, insanda fazla olursa topluma faydalı olur. Toplum huzur bulur. İnsanlık, toplum içindir. İbadet, hem toplum için, hem nefsi içindir. İbadet etmeyen insan, insan olur mu? Önce bunu sorgulamak lâzım!Çünkü hayvanlar ibadet etmez. Hayvanlardan da insani davranışlar beklenemez. Eğer, ibadet eden bir kişi kaba davranışlarda bulunuyorsa, bu insanın yetişme tarzıyla alakalıdır. Sosyal,kültürel, kişisel bir sorundur. İbadet, Allah ile kul arasındaki sorumluluktur. Siz, neden kendinize sorun ediyorsunuz? Bu sorumluluğu yerine getiren insan kaba olabilir. Fakat, asla yaptığı kabalık ibadet ile kıyaslanamaz. Neden her kibar insan, duyarlı insan namazını kılsın. Neden kılmıyor diye sorgulama cürreti gösteremiyorsunuz da; Her kaba insanın namazını sorgulama cürretini gösteriyorsunuz? Davranış biçimini eleştirirken kimsenin ibadetiyle kıyaslama yapamazsınız. İnsanların ibadetiyle uğraşa uğraşa, tenkit ede ede, kıyaslama yapa yapa ibadet yaptırmaz hale getirildi toplum. Camiler toplumsal alanlardır. İnsanlar, bir birinden beslenerek insanlık duygusunu geliştirirler. İnsanlar camiye gitmiş olsalar toplum bu gün daha farklı olurdu. Birlik beraberlik kalmadıysa sebep birleşecek yerde bulunmamaktandır.

Selamlar.

Ayşe Aydener -- 17.08.2018 22:36
KENDİMİ ARAMAK
Verda kardeş,
Çok geçmiş olsun. Dilerim en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz.
Saygılarımla.
Muhsin Köktürk -- 20.11.2017 18:15
Vergiler
Günaydın dostlarım, güzel günler görmek hepimizin hakkı oldu, bunu sonuna kadar hak ettiğimizden eminim. Benim için düşündüklerinix, beni çok mutlu etti. Ben sizlerden memnunum ama beni beğenmenize çok çok teşekkür ederim, içimden gelen samimiyet sizlerden aldığım güzel yorumlardan oluyor. Beni kabul etmenize çok teşekkür ederim, keşke babam ve abim de bu günleri görselerdi. Hepinize sonsuz teşekkürler ve sevgiler.
Verda Aral Gülbay -- 11.11.2017 09:51
Vergiler
Verda hanım, cevabınız için teşekkür ederim. Sizinde belirttiğiniz gibi yazarın, yüreğindeki duyguları aktarması bir marifettir. Ancak bu marifetin yanında gönül gözününde açık olması gerekiyor. yani, damlada ki deryayı, samandaki semayı görebiliyorsa o zaman sizin süsleme diye tarif ettiğiniz sanat kendiliğinden oluşur. başarılar sunuyor, sevgiler gönderiyorum.
SUZAN -- 24.10.2017 14:51
Vergiler
YorumunuzSevgili Suzan hanım ;yazılrımı şiirlerimi beğenmeniz beni çok mutlu etti .Evet ilk yazılarımda çekingendim,acaba yanlış kelime seçerde yazdıklarımı beter ederim korkusu vardı galiba.
Anladım ki içimden gelenleri yazdığım zaman daha iyi oluyor .Süslenmiş cümler olmasa da samimiyetimi anlatmam sizlere ulşmamı sağlamış .İyi ki,varsınız iyi ki benim yazılarımı ,okuyarak bana destek verdiniz.
Sonsuz teşekkürşer.
verda aral gülbay -- 23.10.2017 18:56
ÜLKEM İÇİN ÜZGÜNÜM
Sevgili Verda Aral Gübay Hanım; yazınızda, " Yüreğim sevgi dolu, alçak gönüllü bir kızdım" demişsiniz. Kendinizi tanımladığınız bu cümle çok doğru.

Önceki yazılarınızı ve şiirinizi yazmaya başladığınızdan bu tarafa okuyorum. Öyle saf, tertemiz, sevgi dolu bir yüreğiniz var ki. Tüm duygularınız en saf haliyle, doğal memba suyu gibi akıp gidiyor. Ustaca yazılmış eserler ( Üzerinde çalışılmış) olmasa da yağmurdan sonra açan güneş, güneşle oluşan rengarenk gök kuşağı gibi insanı ferahlatıyor, başka alemlere çekip götürüyor. İlk yazılarınıza nazaran son yazınızı daha başarılı, duygularınızı daha ustaca aktardığınızı fark ettim.

İnsanın içinde ne varsa dışına o sızarmış.Önemli olan bu sızıntıyı yapaylaştırmadan, yüreğin öz duygusunu bozmadan kaleme yansıtarak aktarmak... Bu konuda başarılı olduğunuzu görüyor, ilerde bu güzel yüreğin gül bahçelerinin derinliklerinden sunulan yazgüllerinin buketlerinden saçılan enfes kokuları şimdiden nefesimde hissediyorum.

Unutulmuş güzel günleri, güzellikleri günümüze aktarır isek kötülükler umarım küsüp kaybolur. Güzelliklere değer verilmediği sürece kötülükler kök salar, sarmaşık gibi boy atar.

Yazılarınızı bekliyor, başarılar diliyorum. Sevgilerimi gönderiyor, sevgiyle kalın diyorum.
SUZAN -- 07.10.2017 22:03
BUGÜN BENDEN 2 ŞİİR
Gene her zaman ki güzel ve akıcı..İnsanın saklanmış, gizlenmiş olan duygularına adeta " KORKULAR, BASKILAR BİTTİ HADİ SEN DE GEL, ÖZGÜRLÜĞE KOŞ, SEN DE BU DİZELERDE Kİ GİBİ SESLEN VE ÇOŞ "der gibi..
Tebrikler Verda Hanımefendi... Gene yazın... Hep Yazın...daima yazın da güzelliklerin olduğu başka dünyalara götürün OKUYUCULARINIZI...

Bakın ben de hemen ETKİSİNİ GÖSTERDİ. Güzel dizeleriniz...

Gülümseyerek GÜNE... "GÜNAYDIN" diyerek başlayabilmek BİRİNE... Ne GÜZELDİR, ne hoş ve ne GÜZELDİR.
Bazen herkeslere SÖYLENEMEZ.
İşte o zaman kişiye ÖZELDİR.
Hüseyin SARAÇOĞLU -- 03.06.2017 12:05
CAHİT TANYOL’A DAİR
Verda Hanım, takip ettiğim ve okuduğum diğer yazılarınız gibi,Ulu çınar "CAHİT TANYOL"u okuyucularınıza tanıtan akıcı bir usluple yazdığınız yazınızı ve ÜSTADIN şiirini haz duyarak, tadına vararak OKUDUM. Böyle değerli bir insanı "ULU ÇINARI" bizlere, genç nesillere tanıttığınız size müteşekkiriz. Üstadımızın şiiri de gerçekten çok güzel. Kendisine sizin sebep olmanızla ve Değerli "YOZGAT GAZETESİ"nin aracılığıyla Allah'tan RAHMET DİLİYOR, onu rahmetle ANIYORUM. İnsanı bir yerlere götüren şumısralara bakar mısınız ne kadar değerli ve GÜZEL: "Köprüler kurardık gökkuşağından derelere. Altından geçenlerin biterdi derdi." Çok nefis ve çok ENFES...
Hüseyin SARAÇOĞLU -- 24.05.2017 16:04
O SÖZLER HEPİMİZİ ÜZDÜ
Değerli Verda Hanımefendi, yazınızı gene bir çırpıda okuyuverdim. Kaleminize gönlünüze sağlık olsun. Güncel konuları değerlendiriyor olmanız, yazdıklarınızı daha ilgi çekici hale getiriyor. Sizi tebrik ediyor, başarılarınızın artarak devam etmesini diliyorum.
Hüseyin SARAÇOĞLU -- 24.05.2017 09:30